Varning till Församlingar som ber om Väckelse och samtidigt är kopplade till Katolska Kyrkan via Sveriges Kristna Råd

Martin Luther som själv först var född och övertygad katolsk munk reste till Rom och Vatikanen år 1510 men blev där djup besviken på vad som där erbjöds som frälsning för hans själ (Läs mer om Luthers livs och hans kriser: https://g8b.se/undervisning/martin-luther-del-1-krisen-i-klostret-och-resan-till-rom/)… Han kom fram till att Katolska Kyrkan vilseleder mänskligheten till en ”falsk frälsning” som inte bygger på Bibelns sanna lära. Han försökte sedan reformera Katolska Kyrkan tillbaka till det ursprungliga evangeliet men det lyckades inte och då startade Reformationen som gav världen självständiga kyrkor som kunde styras av Den Helige Ande och inte av det Katolska kyrkosystem. Men på senare tid har Sveriges fria kyrkor infiltrerats på nytt av Den Katolska Kyrkan och det största uttrycket för det är organisationen ”Sveriges Kristna Råd” där många kristna samfund i Sverige såsom, Pingst, Efk mfl. är medlemmar tillsammans med Katolska Kyrkan… Många profetior har kommit till Sverige nyligen om väckelse som berört många församlingar och församlingsmedlemmar som nu ber att denna väckelse ska komma, samtidigt som man är kopplade till Katolska kyrkan via Sveriges Kristna Råd… Det är ett problem och i videorna nedan förklaras detta mer i detalj:

Varningen (i videon ovan) till svenska församlingar som ber om väckelse och samtidigt är kopplade till Katolska Kyrkan via Sveriges Kristna Råd uttalades av Oscar Nilsson under en tältmöteskampanj i Motala 13/7/2024. Viktigt att poängtera i detta sammanhang är att skilja på katoliker som människor och den katolska kyrkan som system. Älska och umgås med katoliker är inget fel men vi behöver ta tydligt avstånd från Påven och Den Katolska Kyrkan som system…

Alberto Rivera, som tidigare var katolsk Jesuitpräst men blivit född på nytt, förklarar i videon nedan att katoliker inte kan behandlas som ”likvärdiga kristna” utan att de behöver omvändelse och bli födda på nytt istället:

Han förklarar vidare i nästkommande video ”The Rider of the White Horse” att Vatikanen i Rom är Satans och hans demoners högkvarter på jorden och det är därför vi inte ska ha med det att göra:

Mer info om hur Katolska Kyrkan även är inblandad i skapandet av Islam i tidigare artikel: